شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه بورس: ارزش بورس تهران در طول 10روز گذشته 7میلیارد دلار کاهش یافته و به موازات آن، شاخص بازار سهام نیز فقط در طول 2 روز 3درصد افت کرده است.

بورس تهران

به گزارش همشهری، روند نزولی بازار سهام که از هفته پیش آغاز شد در روز چهارشنبه‌شدت بیشتری گرفت و دیروز به اوج خود رسید به‌طوری که در پایان مبادلات روز گذشته از حجم سفارش‌های خرید سهام کاسته شد و بیشتر سهامداران در صف‌های فروش سهام ایستادند، همچنین افت ارزش سهام شرکت‌های بزرگ بورس نقش زیادی در کاهش ارزش بازار و کاهش شاخص داشت به‌طوری که شاخص 30 شرکت بزرگ بورس فقط در طول روز گذشته2.6 درصد کاهش یافت.

به‌نظر می‌رسد انتشار برخی اخبار سیاسی نقش زیادی در کاهش و نزول شاخص‌های بورس تهران داشته است، چرا که نماگر‌های بورس از ابتدای سال تاکنون در مدار صعود قرار داشتند اما یکباره شرایط بازار، عکس شد و شاخص‌های بورس تهران در خلاف جهت حرکت کردند.اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد؛ ارزش بورس تهران فقط در طول 10 روز گذشته 7 میلیارد دلار کاهش یافته و دیروز به 120 میلیارد دلار رسید. ارزش بورس تهران در پایان فروردین ماه 127 میلیارد دلار برآورد می‌شد. همچنین شاخص‌های بورس تهران ظرف روز‌های چهارشنبه و دیروز معادل 3 درصد برابر با 1000 واحد کاهش یافت. این بالاترین میزان سقوط شاخص در طول چند سال گذشته محسوب می‌شود. همچنین میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران که به 14 درصد رسیده بود روز گذشته همزمان با نزول شاخص‌ها به زیر 10 درصد سقوط کرد.

آمار معاملات

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد؛ سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 30 هزارو 898 میلیارد ریال معادل 3 میلیارد دلار سهام دادو ستد کرده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 118 درصد رشد نشان می‌دهد. سهامداران در طول این مدت 645 هزار معامله در بورس انجام داده‌اند و یک میلیاردو287 میلیون سهم جابه‌جا کرده‌اند.بیشتر معاملات بورس از ابتدای سال تاکنون به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا کرده و از مجموع 3 میلیارد دلار سهام مبادله شده، یک میلیارد دلار به معاملات سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. بعد از آن رده دوم در اختیار گروه فلزات اساسی است و سهامداران در طول این مدت 500 میلیون دلار از سهام این شرکت‌ها را دادوستد کرده‌اند.مخابرات نیز به تنهایی در رده سوم ایستاده و از ابتدای سال تاکنون 124میلیون از سهام این شرکت معادل 500 میلیون دلار مبادله شده است.

کد خبر 133798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز